Slovar
Design management v slovenščino prevajamo kot upravljanje z oblikovanjem. Vendar tudi ta izraz ni popolnoma ustrezen – pomen angleške besede design vključuje proces načrtovanja, medtem ko ima slovenska beseda oblikovanje predvsem prizvok dajanja (končne) oblike. Zato tako v besedilih uporabljamo angleška izraza design in design management.
Preprosto povedano je design management poslovna stran designa.
Design management (upravljanje oblikovanja) zajema procese, poslovne odločitve in strategije, ki omogočajo inovacije in ustvarjanje učinkovito oblikovanih izdelkov, storitev, komunikacij, okolij in blagovnih znamk, ki izboljšujejo kakovost našega življenja in prispevajo k uspehu organizacij.
Na globlji ravni si design management prizadeva povezati oblikovanje, inovacije, tehnologijo, upravljanje in uporabnike, da bi zagotovil konkurenčno prednost skozi t. i. trojno dno (triple bottom line): ekonomske, družbene/kulturne in okoljske dejavnike. Gre opolnomočenje oblikovanja, s čimer se izboljša sodelovanje in sinergija med “oblikovanjem” in “poslom”, kar vodi do večje učinkovitosti oblikovanja.
Obseg design managementa sega od taktičnega upravljanja korporativnih oblikovalskih funkcij in agencij za oblikovanje – vključno z oblikovalskimi operacijami, zaposlenimi, metodami in procesi – do strateškega zagovorništva oblikovanja kot ključnega dejavnika razlikovanja in gonila organizacijskega uspeha. Vključuje tudi uporabo »design thinkinga«, torej uporabe oblikovalskih procesov za reševanje splošnih poslovnih izzivov.
Primeri strokovnjakov, ki se ukvarjajo z design managementom, so vodje oblikovalskih oddelkov, upravljavci blagovnih znamk, kreativni direktorji, oblikovalski direktorji, vodje oblikovanja, strategi oblikovanja in raziskovalci oblikovanja, pa tudi menedžerji in vodilni delavci, odgovorni za odločanje o tem, kako se oblikovanje uporablja v organizaciji.