Knjiga

Z designom do uspešne organizacije

Izkušnje, rezultati in priporočila iz prakse slovenskega Kompetenčnega centra za design management

Prenesite brezplačno e-knjigo

KCDM knjiga SLO
KCDM book ENG

Leto izida: 2020

Št. strani: 134 strani

Naklada: 500 izvodov

Tiskana izdaja knjige je razprodana.

O knjigi

V knjigi so zbrane izkušnje sedmih podjetij, vključenih v eno ali dve ediciji projekta Kompetenčni center za design management med leti 2012 in 2019. Predstavljene so na način, ki omogoča vpogled v reakcije in sprejemanje odločitev v podjetjih ob različnih izzivih.

Ob modelu štirih stopenj zrelosti design managementa in stopnjevanju potreb razvoja kompetenc knjiga opisuje vlogo designa v podjetju. Dodane so sheme usposabljanj obeh Kompetenčnih centrov za design management ter opisani profili vključenih zaposlenih, porabljen čas in sredstva. Podjetja so izbrana tako, da so si med seboj čim bolj različna, tako po velikosti, panogi kot izkušnjah vodenja design projektov. To ponuja širši nabor primerljivih primerov podjetjem in organizacijam, ki jih želimo spodbuditi na isto pot. Svoje nasvete, kako sploh začeti z uvajanjem designa in design managementa, so prispevali tudi mednarodni strokovnjaki.

Prispevki in podrobnosti primerov dobrih praks ciljajo na zahtevnejše bralce, najprej predvsem na lastnike ali direktorje družb, ki želijo povečati uspešnost svojih podjetij, nato študente poslovnih in design programov, na koncu pa na vse odgovorne za nacionalne razvojne programe in strategije, ki morajo prepoznavati pomen in vključiti design zato, da bodo projekti uspešnejši.

Video zgodbe s primeri dobrih praks

Video zgodbe, v katerih vodilni in zaposleni v podjetjih opisujejo svoje izkušnje sodelovanja v KCDM ter spremembe, ki jih je prinesla implementacija design in design management principov v podjetja, najdete na Vimeo kanalu KCDM v zbirki Z designom do uspešne organizacije: primeri iz prakse 7 slovenskih podjetij.

Iz knjige

Prepričani smo, da imamo zaradi pridobljenega znanja, uvedenih sprememb in načrtovanih izboljšav procesov zelo dobre možnosti uresničiti vizijo podjetja. Še vedno je treba veliko narediti in se še več naučiti, toda pri tem je najboljše to, da si zdaj tega želimo.


Franc Marovt, vodja razvoja, Kronoterm

Če bi deset let nazaj šli na trg in vprašali sto potrošnikov, po čem prepoznajo Adrio, bi jo prepoznali po dveh kriterijih: po kakovosti in ceni; če gremo danes ponovno na trg in vprašamo sto potrošnikov, bi ti prepoznali Adrio po kakovosti in designu.


Matjaž Grm, izvršni direktor prodaje in trženja, Adria Mobil

Design je priložnost povezovanja zavestnih in nezavestnih potreb naših kupcev z našimi možnostmi. Odprl nam je oči o neverjetno veliko priložnostih v podjetju, ki jih moramo ozavestiti in jih obrniti v smeri tržne superiornosti.


Dragan Stajić, član uprave za trženje in razvoj, JUB

Končno se svet v Intri ne vrti le okrog lumnov, luksov in učinkovitosti, ampak tudi v smeri dizajna, uporabnikov in vpliva svetlobe.


Nika Furlan, marketing, Intra lighting

Design je kot zdravilo: da bi začutili njegove učinke, vam ga mora predpisati nekdo, ki razume njegovo uporabnost in učinke. Ali pa se morate tega naučiti sami.


Andraž Mihelin, Izvršni direktor, Seascape

Avtorji

Frans Joziasse

Soustanovitelj mednarodne strateške design management svetovalne prakse PARK s podružnicami v Nemčiji, na
Nizozemskem in v Združenih državah Amerike.

Po diplomi iz design inženiringa na Nizozemskem je zaključil MBA iz design managementa v Londonu. Danes o design managementu in strateškem designu predava po vsem svetu in svetuje podjetjem, kot so Audi, Lego, Miele, Unilever, GSK, BMW in Roche.

S KCDM sodeluje kot strokovni svetovalec za podjetja, ki si potrebujejo poglobljeno, individualno pomoč posameznikom ali ekipam za premagovanje izzivov pri implementaciji designa.

park.bz

Darragh Murphy

Darragh Murphy je ustanovni partner brazilske agencije DUCO, specializirane za design thinking, design management in design research. Sodeloval je z različnimi svetovalnimi in proizvodnimi podjetij v Veliki Britaniji in na Irskem in je eden od ustanovnih članov Design Management Europe Awards (DME). Darragh trenutno razvija tehnike, ki z obdelavo velikih količin podatkov (big data) pri delu in odločitvah podpirajo oblikovalce in managerje.

S KCDM sodeluje pri validaciji in pripravi Design Diagnostik – podrobnega in preglednega prikaza stanja in potencialov design managementa v partnerskih podjetjih. Design diagnostike uporabljamo kot orodje za validacijo – oceno stanja v podjetjih, na podlagi katere podjetja izberejo ustrezna usposabljanja za svoje zaposlene in ob zaključku projekta (s ponovno validacijo) izmerijo povečanje svojih kompetenc.

ducontact.com

Mojca Mihailovič Škrinjar

Svetovalka za design management ter vodja specializiranih izobraževanj in validacije

Njena glavna področja delovanja so strateško uvajanje designa in design managementa v podjetjih in organizacijah, posredovanje poslovnih vsebin podjetjem iz kreativnega sektorja, operativne transformacije in vodenje kompleksnih design procesov.

Večletne izkušnje z različnih področij, posebej iz mednarodne trgovine, oglaševanja, maloprodaje, vodenja malega podjetja, interior designa in design managementa, ji dajejo uvide za celosten pristop povezovanja delovanja različnih funkcij v podjetju s strateškimi cilji, poslanstvom in vrednotami.


Lynne Elvins

Lynne Elvins je neodvisna svetovalka za design management, ki lastnikom in upravam podjetij pomaga pri učinkoviti uporabi oblikovanja za doseganje konkurenčne prednosti, trajnosti in rasti.

V več kot 25-letni karieri je Lynne sodelovala s stotinami malih podjetij in zagonskih podjetij iz različnih sektorjev pri razvoju strategij za nove izdelke, storitve in blagovne znamke. Sodelovala je pri štirih programih, sofinanciranih iz sredstev EU (vključno s KCDM 2.0 in 3.0), ki so bili usmerjeni v področje oblikovanja in inovacij. Trenutno je tudi svetovalka za oblikovanje (Design Coach) v okviru nacionalnega programa Design for Growth, ki ga vodi Innovate UK.

Lynne deluje v Združenem kraljestvu, je strokovnjakinja organizacije DBA (Design Business Association), poučuje predmet Oblikovanje in poslovanje na podiplomski ravni na Univerzi v Plymouthu in je tudi moderatorka programa Help to Grow, ki ga izvaja Aston Business School.

designrally.co.uk

Brigitte Borja de Mozota

Prof. dr. Brigitte Borja de Mozota je direktorica podjetja Designence Design Management, ki svetuje podjetjem na področju upravljanja z oblikovanjem. Pred tem je bila vodja raziskovalnega področja na pariškem College of Art, profesorica za področje managementa na pariški Univerzi Ouest in članica raziskovalnega laboratorija ACTE na Université Paris I Sorbonne.

Dr. Brigitte Borja de Mozota predava design management na magistrski stopnji na različnih poslovnih šolah širom po svetu ter vodi mednarodne delavnice za implementacijo design managementa v podjetja. Je pionirka na področju upravljanja z oblikovanjem in snovalka modela vrednosti “Designence” ™. Leta 1985 je doktorirala je iz managementa na Université Paris I Sorbonne. Kot avtorica je ustvarila številne mednarodne raziskovalne mreže in revije na področju oblikovanja (EAD, ARD, DMI). Je ustanoviteljica in članica različnih strokovnih združenj (OAMI, Design Management Europe Award, ICSID). Njena knjiga “Design management” je bila prevedena v 10 jezikov. Je zaslužna članica združenja Design Management Institute (DMI, Boston USA).

V sodelovanju z Brigitte smo v okviru projekta KCDM 2.0 izdali knjigo s primeri dobrih praks partnerskih podjetij.