Kljub krizi slovensko poslovno okolje prepočasi uveljavlja potrebne ukrepe za prestrukturiranje gospodarstva.
Tradicija doseganja konkurenčnosti le s tehnološkimi in procesnimi izboljšavami, zakoreninjen model razvojnih sledilcev in posnemovalcev ter prevladujoča prodaja preko posrednikov predstavljajo večini slovenskih podjetij oviro za pravočasno prepoznavanje stopnje zasičenosti trgov in prilagajanje novim razmeram.
Med leti 2008 in 2012 je slovensko gospodarstvo izgubilo več kot 75.000 delovnih mest, od tega samo v predelovalni dejavnosti skoraj 35.000. V istem obdobju je izgubilo tudi 12 % velikih podjetij. Predvsem tradicionalne panoge nizko in srednje tehnoloških področij ob spremenljivih napovedih pričakujejo, da se bodo ekonomski trendi postopoma obrnili in bodo zavladale ugodnejše razmere.
Vendar temu ne bo tako. Nasičenost trgov in nizkocenovna konkurenca izpostavljata potrebo po večji diferenciaciji izdelkov in storitev in hkrati večji prepoznavnosti podjetij. Naraščajoča vloga vseh design področij in učinkovito upravljanje z designom v podjetjih (design management) zato predstavljata ključna strateška dejavnika konkurenčnosti. Strateška usmeritev razvoja na področja, kjer smo lahko najboljši, opuščanje mentalitete sledilcev in vzpostavljanje prepoznavnih in zaželjenih blagovnih znamk so edina alternativa.
Primeri dobrih praks dokazujejo, da je za to spremembo potrebna integracija novih znanj, metodologij in procesov za učinkovitejše prepoznavanje in prilagajanje sodobnim potrebam uporabnikov in kupcev.
V situaciji, ko morajo podjetja ukrepati, se design management ponuja kot preizkušeno orodje uspešnih.
Za uspešnejše poslovanje bo zato potrebno povečati konkurenčnost izdelkov in storitev. Področja designa (upravljanje z designom – design management; metode za povečanje kreativnosti – design thinking in design research; produktni, storitveni in design vizualnih komunikacij ter interakcij in arhitektura kot kreator dodane vrednosti nepremičninske infrastrukture podjetja) so v vseh uspešnih ekonomskih okoljih prepoznana kot zelo pomemben dejavnik konkurenčnosti. Slovenska podjetja nastopajo na istih trgih, zato brez integracije omenjenih področij ne bodo uspešna.
Zaradi zapostavljenosti designa in upravljanja z designom (design management) predstavlja obvladovanje teh področij tisto priložnost, ki lahko z ustreznimi in učinkovitimi programi prinese hitre pozitivne spremembe. Te s konkretnimi podatki o rasti prodaje, povečanju dodane vrednosti na zaposlenega in pridobivanjem novih trgov lahko že predstavijo nekatera najuspešnejša slovenska podjetja.
Zapis je bil izvirno objavljen v brošuri ob zaključku prve edicije KCDM leta 2015.