Zgodovina

Vse od ustanovitve leta 2013 podjetja podpira z znanji za uporabo designa za doseganje poslovnih ciljev.

1991-2012


Slovenija v desetletjih po osamosvojitvi leta 1991 ni oblikovala nacionalne oblikovalske politike. Načini razumevanja, uporabe in upravljanja dizajna so bili prepuščeni posameznim podjetjem. Zaradi pomanjkanja znanja in zgledov njihova prizadevanja niso bila ne sistematična ne strateška. Posledično so slovenska podjetja nazadovala na hitro razvijajočih se svetovnih trgih.

Država je večkrat poskušala podpreti podjetja, vendar ni imela poglobljenega vpogleda v njihove potrebe; namesto da bi povečali potencial najambicioznejših podjetij, podjetjem v težavah pomagali pri preživetju. Podpore za spodbujanje potencialnih zmagovalcev ni bilo.

2013-2015


Leta 2013 ekipa podjetnikov in oblikovalcev išče načine, kako bolje vključiti oblikovanje v podjetja. Priložnost prinese razpis Ministrstva za delo Republike Slovenije in Socialnega sklada EU za kompetenčne centre. Ekipa je oblikuje partnerstvo 17 podjetij ter razvije kompetenčni model s strukturiranim načrtom usposabljanj in jasnimi kazalniki uspešnosti. Uspešna prijava omogoči financiranje prve 2 in pol-letne edicije projekta.

2016


Projektna pisarna na pobudo mednarodnih svetovalcev prijavi projekt KCDM na Design Value Award. Na tekmovanju za nagrade, ki jih Design Management Institute iz Bostona vsako leto namenja projektom, ki design uspešno uporabljajo kot strateško prednost, projekt KCDM leta 2016 zasede prvo mesto.

Isto leto projekt prejme tudi slovensko nagrado za najboljši HRM projekt.

2017-2019


Povečana ozaveščenost strokovne javnosti o prednostih oblikovanja je spodbudila razvoj novih programov, ki jih financira vlada, in uvedbo upravljanja oblikovanja kot univerzitetnega predmeta.

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo leta 2017 razpiše sredstva za nov projekt.

Tokrat je projekt v celoti financiran iz državnega proračuna in predvideva vzpostavitev dveh partnerstev. Obe na razpis uspešno prijavi projektna pisarna KCDM, ki v projekt poveže 37 podjetij; partnerjem iz prve edicije, ki nadaljujejo pridobivanje naprednejših kompetenc, se v KCDM 2.0 Osnovni pridruži 16 podjetij, ki se z uvajanjem design managementa srečujejo prvič.

Med partnerskimi podjetji so veliki proizvajalci, odvetniška pisarna, spletni trgovci na drobno, vladni organi in gradbena podjetja. Z nadaljnjo podporo KCDM je vlada dobila rešitev za svojo prej neobstoječo oblikovalsko politiko.

2020-2023


Projektna pisarna KCDM uspešno pridobi sredstva za financiranje treh partnerstev s fokusom na tri problemska področja: osnove design managementa za podjetja, ki se projektu pridružujejo prvič, service design za bolj izkušene partnerje, ki delujejo v storitvenem sektorju in trajnostni design za ambiciozna podjetja, ki si želijo znanja s področja design managementa uporabiti za uspešnejši trajnostni prehod.

Projekt poveže 56 podjetij, izvedbo pa zaznamuje pandemija, ki spremeni načine druženja, povezovanja in učenja. Kljub temu se projekt zaključi uspešno, z doseganjem vseh zastavljenih ciljev.

2024


Septembra, tik pred prijavo na razpis za četrto generacijo KCDM, projekt prejme mednarodno nagrado Good Design Australia.

Na razpis projektna pisarna KCDM uspešno prijavi dve partnerstvi: eno je ponovno namenjeno usposabljanju podjetij, ki na področju design managementa nimajo izkušenj, drugo, v katerem so povezana že izkušena podjetja, pa se osredotoča na vlogo designa pri uspešnem, strateškem inoviranju.