Dobili smo Good Design Australia

25. september 2024

Projekt Kompetenčni center za design management (KCDM) je pretekli petek v Sydneju prejel nagrado Good Design Award v kategoriji načrtovanja politik.

To je že druga mednarodna nagrada za projekt, ki slovenska podjetja opremlja z znanji za večjo konkurenčnost in inovativnost, predvsem na področju netehnoloških inovacij, ki izhajajo iz uporabniških potreb. V programu KCDM je do sedaj sodelovalo že 76 uspešnih slovenskih podjetij, nova generacija pa bo, če bo prijava na razpis uspešna, usposabljanja začela še pred koncem leta.

Vrzel v nacionalni politiki

»KCDM zapolnjuje dolgoletno vrzel neobstoječe nacionalne oblikovalsko-inovacijske strategije v Sloveniji. Ambicioznim slovenskim podjetjem pomaga povečati konkurenčno prednost tako, da jih povezuje z najsodobnejšimi znanji in najboljšimi praksami na področju dizajna in design managementa,« so v prijavi zapisali nosilci projekta.

Vrednost in pomembnost takšne podpore gospodarstvu je prepoznala tudi žirija Good Design Award – organizacije, ki v Avstraliji že vse od leta 1958 skrbi za uveljavljanje vloge oblikovanja v podjetjih, gospodarstvu, vladi in širši javnosti ter pri ustvarjanju boljše, varnejše in uspešnejše prihodnosti.

Prvi KCDM leta 2013 je nastal kot pobuda Mihe Klinarja ob sodelovanju Mojce Mihailovič Škrinjar, Tadeje Trojar Jan, Tine Mahne in Nike Logar – neodvisnih strokovnjakinj in strokovnjakov z različnih področij kreativnih industrij – in posameznih podjetij, da bi povečali vlogo oblikovanja v podjetjih in bolje izkoristili njegove potenciale za vpogled v potrebe kupcev in dvig dodane vrednosti svojih izdelkov in storitev. Vključili so 21 podjetij, sredstva pa pridobili z uspešno prijavo na razpis za kompetenčne centre Ministrstva za delo RS in Socialnega sklada EU.

Po izjemnem rezultatu pilotnega programa in mednarodni nagradi Design Value Award ameriškega Design Management Instituta (2016) se je zanimanje slovenskih podjetij, ki so se želela pridružiti programu, povečalo. Ministrstvo za gospodarstvo je prepoznalo potencial projekta in projekt KCDM je dobil namenska sredstva. Ta so se za drugo izvedbo s 37 podjetji podvojila, za tretjo izvedbo s 55 podjetji pa še povečala. Z nadaljnjo podporo KCDM – z namenskimi sredstvi ga od 2017 dalje financira Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport – je vlada dobila rešitev za svojo neobstoječo oblikovalsko politiko.

Med podjetji člani so ambiciozna slovenska podjetja in organizacije z najrazličnejših panog: veliki proizvajalci, odvetniška pisarna, spletni trgovci na drobno, vladni organi in gradbena podjetja. Številni partnerji, med njimi Adria Mobil, Intra Lighting, Seascape, SIP, Jelovica, Plastika Skaza in drugi, so del projekta še danes, obenem pa nastopajo kot njegovi ambasadorji in mentorji podjetjem, ki se pridružujejo na novo.

»Že od vsega začetka je bil cilj projekta prebuditi inovacijske potenciale v podjetjih, jih narediti bolj konkurenčne na globalnem trgu in relevantne v očeh sodobnih uporabnikov. Danes rezultati našega dela govorijo sami zase; številna podjetja, ki so nam pred desetimi leti zaupala na besedo, so danes zgled odzivnosti; znajo preživeti krize, svoje priložnosti pa so našla prav v hitro spreminjajočem se gospodarskem, družbenem in naravnem okolju,« pravi Miha Klinar, pobudnik in vodja projekta KCDM.

Projektna pisarna, ki projekt uspešno vodi že od vsega začetka, bo prav danes oddala prijavo na razpis za financiranje 4. generacije KCDM. Kot novo prednostno področje so tokrat izbrali design inovacije, programu pa se pridružuje tudi 10 novih raznolikih podjetij.

»Projektu KCDM je uspelo design management pripeljati v besednjak slovenskih podjetij in gospodarskih združenj, Slovenijo pa postaviti na zemljevid držav, ki se lahko pohvalijo z dobrimi praksami s tega področja. Prepoznavnost, ki jo prinašajo nagrade, pomaga razširiti doseg naših vsebin. Poleg tega pa nam omogočijo mreženje z najboljšimi v svetovnem merilu in nam olajšajo dostop do novih znanj, trendov in ključnih strokovnjakov, ki jih nato posredujemo partnerskim podjetjem,« pojasnjuje Tadeja Trojar Jan, vodja usposabljanj v KCDM, ki se je skupaj z Miho Klinarjem udeležila podelitve nagrad.

Že od vsega začetka je bil cilj projekta prebuditi inovacijske potenciale v podjetjih, jih narediti bolj konkurenčne na globalnem trgu in relevantne v očeh sodobnih uporabnikov. Danes rezultati našega dela govorijo sami zase; številna podjetja, ki so nam pred desetimi leti zaupala na besedo, so danes zgled odzivnosti; znajo preživeti krize, svoje priložnosti pa so našla prav v hitro spreminjajočem se gospodarskem, družbenem in naravnem okolju.